Stamtavle

Kan jeg få norsk stamtavle hvis jeg har en hunds fødselsattest fra Polen?  Må jeg ha polsk stamtavle først?  ??
Malgorzata Weustink

Kommentarer

  • Hei,

    For at vi skal kunne omregistrere en hund til Norsk Kennel Klubb må stamtavlen være utstedt fra en kennelklubb som er godkjent av FCI. For Polen er dette Zwiazek Kynologiczny v Polsce (ZkwP)

    Hvis hunden har en stamtavle (export pedigree) må papirene sendes inn til oss i original pr post.

    Send gjerne med en lapp med ditt medlemsnummer hvis du har dette.


    NKK registrering
  • Hei igjen. Saken vår er litt komplisert. Vi tok hunden vår fra familien  i Polen fordi han ikke kunne håndtere en valp. De hadde bare fødselsattester. For å få stamtavle fra den polske kennelklubben trenger du en kjøps- og salgsavtale og fødselsattest. Vi har er et sertifikat, men det er ingen kontrakt. Så vi vil ikke få en EKSPORT-stamtavle fra PzK fordi det ikke var behov for at familien som vi tok hunden fra trengte en eksportstamtavle. Det er en annen polsk kennelklubb i Polen og derfra kan vi få stamtavlen på engelsk. Gi meg råd om hvordan jeg løser dette problemet. Hunden er frisk, ormekur, har alle vaksinasjoner og er mikrochippet. HUNDEN er nå 12 måneder gammel.
    Malgorzata Weustink
  • Hei,

    Det er dessverre pr i dag ingen vei utenom at for at en hund skal kunne omregistreres til NKK må stamtavlen være utstedt fra en kennelklubb som er godkjent av FCI.

    Dere kan registrere hunden i NOX men dette registeret er laget for at uregistrerte hunder skal kunne meldes på til enkelte prøver/aktiviteter og få registrert enkelte helseresultater og er ikke ett stambokregister.

    Les mer om NOX-registeret her: Blandingshund/uregistrert hund - NKK

    NKK registrering
Dette innlegget er stengt for ytterligere kommentarer.